Üdvözlöm a Young Engineers Világában!
Érdeklődni a következő elérhetőségeken lehet:
70/6113706 vagy szaszlaura73@gmail.com
Információk a program részleteiről.
Pest megye déli részén várható indulása április-május.
A világ 44 országában hatalmas sikerrel alkalmazott e2 Young Engineers élményalapú oktatási rendszer immár Magyarországon is elérhető!
A Young Engineers az egyik legelismertebb LEGO® alapú oktatási program a világon, ami segít megismerkedni a természettudományok, a technológia, a mérnöki ismeretek és a matematika (STEM – Science, Technology, Engineering, Math) rejtelmeivel úgy, hogy az elméleti és gyakorlati tudást a gyermeke játék közben sajátítja el, miközben egyaránt tanul és nagyszerűen szórakozik.
Rólunk:
A Young Engineers programjai lehető teszik a gyerekeknek, hogy kielégítsék a tudományok iránti kíváncsiságukat, új és érdekes ismeretekre tegyenek szert a tantermi órákon kívül. Hiszünk benne, hogy a gyerekek olyan tevékenységeken keresztül tanulnak meg új dolgokat a legjobban, amik felkeltik az érdeklődésüket, kíváncsivá teszik és lekötik őket, valamint felszabadítja a bennük rejlő kreativitást.
Minden foglalkozásunk elméleti tudást és az azonnali, gyakorlati megvalósítás lehetőségét kínálja a természettudományok, a technológia, a mérnöki ismeretek és a matematika (STEM – Science, Technology, Engineering, Math) terén LEGO® és K’NEX® építőelemek segítségével.
Egyedülálló módszerünk kifejezetten olyan történeteket, kísérleteket és bemutatókat tartalmaz, ami a gyerekek érzékeire egyszerre hat és felejthetetlen élményt nyújt. Ily módon a tanulás élménnyé válik és emlékezetes marad.
Az e2 Young Engineers által használt módszertan
Mi is az az e2? Oktatás és szórakozás egyszerre! (Education+ Entertainment = Edutainment)
Mi, a Young Engineers csapata hiszünk abban, hogy ha bevonjuk a gyerekeket az oktatási folyamatba, az nagymértékben segíti a tanulás folyamatát. Tudjuk, és értjük, hogy minden gyereknek eltérő technikája van a tanulásra és a tanult ismeretek elraktározására. Játszani ugyanakkor mindenki ugyanúgy szeret, így rájöttünk, hogy ha a tanulást szórakozássá tesszük, azzal a hatékonyságot is nagymértékben növelni tudjuk.
Ennek mentén dolgoztuk ki azt a speciális programot, ami ötvözi az oktatást és a szórakozást, így jött létre az egyedi „Edutainment” módszer, amihez felhasználtuk és ötvöztük a Spirális Tanulás és a PBL módszertanokat is.
Spirális Tanulás
Oktatóink először az adott lecke elméleti alapjait adják át, amihez egyszerű, „könnyen emészthető” történeteket és bemutatókat használnak.
A spirális tanulás következő lépése, hogy a gyerekek a megszerzett, friss ismereteket új kontextusokban, mélyebben és részletesebben is elsajátítják lépésről-lépésre.
A spirális tanulási technikánk minden Young Engineers programban és leckében megtalálható. Az alapvető finommotoros, építési készségeket, műszaki ismereteket, egyre kifinomultabb modelleket, szoftvertervezést és programozást is beleértve folyamatosan fejlesztjük a gyerekek készségeit és képességeit. A spirális tanulás az oktatási módszerünk és értékrendünk alapköve.
PBL
Programjaink tananyagai mindig a korábban elsajátított anyagra épülnek. Ehhez használjuk a három PBL-módszert, a Termékalapú tanulást (Product Based Learning), a Problémaalapú tanulást (Problem Based Learning) és Projektalapú tanulást (Project Based Learning)
Termékalapú tanulás: A gyerekek olyan modellt építenek, amely bemutatja az adott leckében tanult tudományos alapelveket.
Problémaalapú tanulás: Miután a gyerekek megépítették a modellt, az oktató megkéri őket, hogy fejlesszék azt tovább annak érdekében, hogy egy adott, az elméleti anyagban felmerült problémát megoldjanak.
Projektalapú tanulás: Az adott projekt (a modell megépítése és fejlesztése) megtervezése és kivitelezése során a gyerekek fejlesztik a csapatmunkára való és a prezentálási készségüket; ezen felül fejlődik a képességük egy adott feladat elvégzésének a megszervezésére és a rendelkezésre álló idő beosztására.
Bricks Challenge Program 6-10 éveseknek
Legnépszerűbb programunk az általános iskola alsó tagozatán tanuló gyerekeket ismerteti meg a matematikai, a tudományos és a mérnökialapelvekkel. Az iskolában elsajátított számolási készséget kombinálva az intuitív, többlépcsős tanulási folyamattal a gyerekek könnyebben megértik a fizika alapjait is.
Kiknek ajánljuk: 1-3. évfolyamon tanulóknak
A foglalkozás átlagos hossza: 75 perc heti egy alkalommal
Young Engineers Bricks Challenge program
A program fő célkitűzése, hogy elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtson a matematikában, a természettudományokban és a mérnöki feladatokban motorizált, és egyéb módon mozgatott LEGO® modellek segítségével.
A Young Engineers Bricks Challenge az ismereteket könnyen érthető történeteken, illetve bemutatókon keresztül adja át. Az egyes leckék csúcspontja egy olyan speciális LEGO® modell megépítése, amely élőben demonstrálja az adott napi elméleti ismereteket. Ehhez minden résztvevőnek biztosítjuk a speciálisan erre a célra tervezett és gyártott Young Engineers LEGO® készletet.
A program ismeretanyaga többek között a következőket tartalmazza:
- alapvető és magasabb szintű matematika: a matematika alapjaitól, mint az összeadás és kivonás, egészen a hatványozásig
- a tudományos és filozófiatörténet híres alakjai: pl. Archimedes, Sir Isaac Newton, Einstein stb.
- alapvető fizikai ismeretek: centrifugális és centripetális erők, tehetetlenség, helyzeti energia, mozgási energia, hatás-ellenhatás, felhajtóerő, nyomaték, forgáspont, terheléselosztás, szögsebesség stb.
A Bricks Challenge értékei
- fejleszti a motoros készségeket
- bátorítja a kreatív gondolkodást
- fejleszti a mérnöki folyamatok elemzésének képességét
- erősíti a szociális kompetenciákat, a kommunikációt és a csapatmunkát
- szélesíti a horizontot és az általános tudást a fizikában és egyéb természettudományokban
Mit építünk?
- vidámparki attrakciók
- repülők
- haszongépjárművek
- daruk
- liftek
- stb
Galileo Technic 9-12 éveseknek
A Young Engineers Galileo Technic programjában részt vevő diákok megtanulják, hogyan kell problémamegoldani gépészmérnöki szempontból, új matematikai és fizikai készségeik felhasználásával. A törekvő mérnökök csoportosan dolgoznak, hogy összetettebb modellek elkészítésével javítsák építési készségeiket. A Galileo Technic magas szintű tematikus tanulmányokat kínál, a csodálatos modellek felépítésével, a gépészeti elvek megvalósításával. Minden foglalkozáson a tanulók egy új gépet építenek, amelynél elemezik a működésének minden aspektusát, például a sebességfokozatot. A Galileo Technic program végzősei új ismeretekkel rendelkeznek a természettudományról, a technológiáról, a gépiparról és a matematikáról (STEM).
A Galileo Technic tananyag, egy mechanikus rendszer valódi, mérnöki szempontú, a matematika, a fizika és a mérnöki tudomány bevezető szintjének folytatása, amelyet a Bricks Challenge program biztosított.
A gyerekek tovább tanulják az újabb mérnöki feltételeket és elveket a Galileo Technic programon keresztül. Továbbá az említett program olyan mérnöki mechanizmusokra összpontosít, mint a többcsatornás átviteli rendszerek, a mechanikus koordináció, a test mozgása egy forgástengelyen, a súlypont és a támaszpont, a különböző racsnis megvalósítások, az energia kimerülése, az újrahasznosítás, a korlátozott sebességváltó-szalag megvalósítások, és még sok más.
- Az önálló és kreatív gondolkodás ösztönzése
- A mérnöki folyamatelemzés képességének fejlesztése
- Mérnöki megvalósítási készségek elsajátítása
- A problémamegoldó készségek bővítése
- Általános ismeretek elsajátítása a fizika törvényeiről és a különféle természeti jelenségekről
- Az önhatékonyság és az időgazdálkodás fejlesztése
- A kommunikációs és interperszonális készségek fejlesztése
- A csapatépítő képességek fejlesztése
Foglalkozásokat tanítás után tartom
- heti egy alkalommal
- 75-90 percben
- kis csoportokban.
A foglalkozások ára havonta (4 alkalom) 12.000 forint, melynek számlázása jelenléti ív alapján, utólag történik, így az iskolai tanrend szerinti nem egész hónapokban, vagy betegség miatt a kimaradt/elmaradt alkalmat nem számoljuk fel. A szakkör díjából testvéreknek fejenként 25% kedvezményt biztosítunk.